עולם יחסי ציבור לעומת עולם השיווק

כחלק מההליך השיווקי של מוצר\שירות ישנה חשיבות משמעותית לתחום יחסי הציבור בו. יחסי הציבור מוגדרים ביחסים שבין חברה עסקית לבין הציבור אליו פונה החברה בשירותיה\מוצריה.

מה כוללת עבודת יחסי הציבור ?

  • ייעוץ: בדרך כלל ניתן להנהלת הארגון - החלטות לגבי מדיניות תקשורת של ארגון עסקי למשל (רמה אסטרטגית של קביעת המדיניות והרמה הטקטית של ביצוע האסטרטגיה בפועל).

  • קשרי עיתונות: טיפוח קשרים וזיקות גומלין עם אמצעי התקשורת ועם אנשי תקשורת כדי לפתח ערוצים שיאפשרו להביא את המסרים הארגוניים לידיעתו של הציבור.

  • תהודה ציבורית: פעילות כוללת של הפצת מסרים מתוכננים בערוצי תקשורת מגוונים של תקשורת המונים ותקשורת בין אישית. הפצה ללא תשלום באמצעים "מסורתיים" ומקוונים.

  • תקשורת שיווקית: מגוון של פעולות מתוכננות שתכליתן קידום מכירות ( של מוצר, רעיון או שירות ) והכולל פרסום, קידום מכירות, תערוכות ואירועים מיוחדים.

  • מחקר: שירותי מחקר שנועדו לספק למקבלי ההחלטות מידע על עמדות הציבור ועל התנהגותו כדי לתכנן וליישם תוכניות אסטרטגיות.

  • תקשורת פנים ארגונית: תקשורת בין הארגון העסקי עצמו ולא בין הארגון לסביבתו החיצונית.

  • קשרי קהילה: חיזוק הקשרים והדיאלוג בין הארגון והקהילה שבו הוא פועל.

  • ניהול משברים: התנהלות אל מול הציבור כאשר ישנה ביקורת קשה כנגד ארגון עסקי.

חברות שיווק, בניגוד לתחום יחסי הציבור הן בעלות יעדים שונים. דרכי הפעולה של חברות שיווק הוא ליצור שווקים למוצר\רעיון\שירות מסוימים ואילו יחסי ציבור מבקשים לבנות מערכת יחסים תקינה וארוכת טווח עם הציבור.

אנו, בחברת גיזמו הנדסה העוסקים בתחומי מחקר, פיתוח וייצור מוצרים, לרבות בעלי ידע נרחב ועם קשרים בעולם העסקי הגלובאלי - מודעים לחשיבותם של שיווק ויחסי ציבור שמייצרים הן הצלחה במכירות והן הטמעה בתודעתו של הציבור.

צרו איתנו קשר לקביעת פגישת ייעוץ לתחילת פיתוח המוצר שלכם!