כדאי לחשוב על המודל השיווקי כבר בשלבי פיתוח של המוצר

איך אני משווק את המוצר שלי?

השאלה הזו עוברת בראש של כל מי שחולם לפתח מוצר חדש וייחודי, פטנט אישי שהמציא. במבט ראשון, נדמה שמדובר בחשיבה מוקדמת מידי, משום שהשיווק של המוצר הוא השלב האחרון בהחלט בפיתוח שלו. אך למעשה, אף פעם לא מוקדם מידי לחשוב על מודל שיווקי של מוצר. כבר בתחילת התהליך של פיתוח המוצר, חשוב להחליט היכן מעוניינים לשווק את המוצר, משום שהמודל השיווקי משתנה בין הפלטפורמות השונות. בחברת גיזמו מייקר תוכלו לבנות את המודל השיווקי שלכם במקביל לשלבי הפיתוח הראשוניים של המוצר, על מנת שיהיה לכם קו ברור להתקדמות.

שיווק בחנויות

הדרך הקלאסית לשיווק של מוצר, מכל סוג שהוא, היא למכור אותו בחנויות פיזיות, אשר מוכרות מוצרים בתחום הרלוונטי. על מנת לשווק מוצר בחנויות, יש לדאוג מראש למלאי גדול של יחידות מהמוצר, על מנת שניתן יהיה לעמוד בביקוש בחנויות, ולספק את הסחורה בצורה נאותה. אם המוצר עומד להיות משווק בחנויות, יש לדאוג לפיתוח מלא שלו, ולייצור ראשוני של כמויות גדולות מהמוצר.

שיווק בחנויות אינטרנטיות

הפלטפורמה האינטרנטית נוחה מאד לשיווק של מוצרים מכל הסוגים. אתרים כמו איביי או אמזון יכולים להוות פלטפורמה נהדרת לשיווק המוצר שלכם. אם זוהי התוכנית שלכם, לא תצטרכו לייצר מיד כמויות גדולות של המוצר החדש. תוכלו להתחיל בייצור בהיקף קטן, ולשווק את המוצר בפלטפורמה הנבחרת על פי המלאי הקיים. כך תוכלו לבחון בהדרגה את הביקוש, ולהגדיל את הייצור בהתאם. במבט ראשון הפלטפורמה הזאת נראית נפתה במיוחד, בעקבות האפשרות לייצר כמויות יחסית קטנות של המוצר בשלבים הראשונים של יציאה לשוק. אמנם, לא כל סוג של מוצרים ניתן וכדאי לייצר בכמויות קטנות – בחלק מהמוצרים הכדאיות הכלכלית נמצאת דווקא בייצור המוני, בזכות טכנולוגיות ייצור מסוימות. בעקבות זאת, כבר בשלבי פיתוח ראשוניים חשוב לקחת בחשבון את צורת השיווק והמכירה של המוצר שלכם.

שיווק באתרי גיוס המונים

לא כל מוצר יכול להימכר בחנויות רגילות. פטנטים ייחודיים יימכרו, בחלק מהמקרים, רק בפלטפורמות ייעודיות אשר נוגעות לתחום שלהם. לכן, יזמים רבים בוחרים לשווק את המוצר שלהם, לפחות בשלב הראשון, דרך אתרים לגיוס המונים. שיטה זו גם מאפשרת להם לגייס את הסכום הדרוש להם לפיתוח המוצר, לעיתים, עוד טרם סיום הפיתוח של המוצר ולפני שיש בידיהם המוצר הסופי. במצב כזה, יש להיערך מראש לפיתוח התדמית של המוצר: יצירת אב טיפוס ברור, צילום של סרט תדמית למוצר וכדומה. אין צורך במוצר מפותח בשלב הראשון, אלא רק בדגם מייצג. המטרה היא, כמובן, לעניין את הקהל במוצר, ולגרום לו להשקיע בפרויקט – כאשר בתמורה להשקעה, יזכו במוצר המדובר כאשר יושלם פיתוחו. באופן כזה, לאחר השלמת הפיתוח תדעו בדיוק מהי הכמות אותה אתם צריכים לייצר מן המוצר החדש.

אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ בה נתכנן את שלבי הפיתוח של המוצר כשאנו לוקחים בחשבון את פלטפורמת שיווק המתאימה ביותר עבור המוצר שלכם ועבורכם!