מהנדס מכונות עצמאי - פרילאנסר בהנדסת מכונות לפיתוח פרויקט

הנדסת מכונות יכולה להיות מוגדרת כאם של כל מקצועות ההנדסה. מדובר בתחום בעל היסטוריה ארוכה של יותר ממאתיים שנים במסגרתו פותחו והומצאו לראשונה מגוון מכונות, מנועים, תהליכים מכאניים ורובוטים. כל הפיתוחים וההמצאות הללו מהווים את התשתית של הפיתוח הטכנולוגי המרשים לו כל הציבור עד כיום.

מהנדסי מכונות

מהנדסי מכונות מחזיקים ברשותם ידע עשיר וכושר מוכח בתחומי הייצור והפיתוח של מגוון מוצרים, חלקם נחשבים לאבני דרך במשק הישראלי. מהנדסי מכונות עוברים כיום הכשרה ייעודית ומקצועית המתפרשת על מספר שנים ועם סיומה מקבלים תואר מהנדס מכונות. היתרון של מהנדס מכונות המועסק כשכיר בחברה בא לידי ביטוי בהיכרות יסודית ומעמיקה עם ממשקים מסוגים שונים ובעבודה משותפת מול אנשי מקצוע מתחומים אחרים כמו תחום הפיתוח העשיר והמגוון.

מהם תפקידיהם של מהנדסי מכונות?

מהנדס מכונות בין אם עצמאי או שכיר מסוגל לספק שירותים נרחבים של פיתוח תוכן ותוכן הנדסי, מידול ממוחשב עבור מוצרים שונים והכנת אב טיפוס עבורו.  מהנדסי מכונות העובדים בחברות עשויים להיות אחראיים גם על כל הנואש הפעיל של ניהול מערכת הניסויים המעקב והבקרה ועוד כמה שלבים מקדימים בתהליך הייצור ובניית אב טיפוס למוצר חדש, וזאת מעבר לחלק התיאורטי עליו אמון כל מהנדס מכונות עצמאי או שכיר.

הכנת אב טיפוס

מהנדסי מכונות לוקחים חלק פעיל בהכנת תכולת תיק הייצור ותיק המוצר אשר נעשים במקביל למודל המוחשי של אב טיפוס המוצר. יצירת אב טיפוס מחייב ידע מעמיק וכושר הכרחי לערוך את כל האנליזות ההנדסיות לשם הכנתו, הדמייתו בתלת מימד, מידולו הממוחשב ובנייתו הסופית עם תום השלבים הנ"ל. כל אלו משמשים כערובה לקבלת מוצר סופי בהתאם לדרישותיו וצרכיו הראשוניים שהוגדרו מראש על ידי הלקוח ולאחר מכן ניתן להתחיל בייצור סדרתי של המוצר במידת הצורך.