מודל ראשוני להמצאה - איך לייצר מודל להמצאה או מוצר חדש

בבסיס כל מוצר ניצב רעיון ראשוני שהגה הממציא, היזם או המפתח. בין אם מדובר במוצר תעשייתי, טכנולוגי או מוצר מסוג אחר, עליו לעבור כמה שלבים מודולאריים שהכרחיים להפיכתו מרעיון תיאורטי גרידא למוצר מוחשי וקיים. מטרתם של שלבים אלו נעוצה בעיצוב פונקציונאלי, חזותי ומסחרי של הרעיון, עד שהמעטפת שלו תאפשר לו לצאת לשוק היעד המסוים כמוצר חדש מוצלח ואטרקטיבי.

קבלת סיוע מחברות פיתוח מוצרים

בעולם של היום קיימים לא מעט גופים וחברות המתמחות בפיתוח מוצר, וזאת בעקבות המבחר העצום של השווקים והאפשרויות הבלתי מוגבלות כמעט להגיע לכל קהל שהוא ולנקודות מכירה של מיליוני צרכנים. בישראל, מאידך גיסא, ישנן חברות מקצועיות בודדות המספקות סיוע ליזמים, ממציאים ומפתחי רעיונות תעשייתיים, במסגרת הניסיון להפוך את הרעיון לבר מימוש ואת המחשבה למציאות חיה, על ידי הדרכה והכוונה מתאימה לפיתוח מודל ראשוני להמצאה ולבניית מודול עבודה שיטתי ומאורגן.

הערכת הצלחת הקונספט בתחילת הדרך

חברות אלו מעניקות הכוונה מקצועית החל משלבי המחקר הראשוניים לרבות אפיון המוצר וכלה ביצירת אבטיפוס ראשוני שיוצג בעתיד בפני גורמים אסטרטגיים להשקעה. בשווקים הגדולים, הדרך למדף המוצרים רצופה במכשולים ואף הולכת ומסתבכת ככל שמתקדמים בשלבים. הערכה ואומדן הצלחת המוצר או הקונספט מתחילתו של התהליך, היא משמעותית ומעבר להשלכות הכספיות הבלתי מבוטלות שלה הנוגעות לתהליכי אפיון, פיתוח וייצור מוצרים על פס ייצור ייעודי, עשויה גם להשפיע במישור המנטאלי עקב עבודה מאומצת שנחלה כישלון חרוץ.

שלבים הכרחיים בתהליך

חשוב להקפיד על שישה שלבים מרכזיים והכרחיים על מנת להקל על תהליך הפיתוח ולהבטיח את הצלחתו בעתיד. השלב הראשון כרוך במחקר ואפיון המוצר, השני בתכנון הנדסי, השלישי בעיצוב תעשייתי ובחירת חומרים איכותיים, הרביעי מתמקד בעיצוב קונספט ופיתוח אבטיפוס, החמישי בהדמיות תלת ממדיות והאחרון בייצור של מודל ראשוני.