מכירת רעיונות - איך מבצעים מכירת רעיון לחברה קיימת עם או בלי פטנט

מכירת רעיונות - איך מבצעים מכירת רעיונות לחברה קיימת עם או בלי פטנט.



אם אתם רוצים למכור רעיון לאחת מהחברות הקיימות – הרצון הוא תנאי הכרחי, אבל הוא אינו תנאי מספיק. לא די בו. חברה קיימת תקנה מכם רעיון, אשר היא תשתכנע בהיתכנותו, בכדאיותו ובתועלתו. הראייה שלהם היא עסקית. כיזמים ודאי יש לכם עניין שחברה מסחרית תרכוש את הרעיון ותהפוך אותו למוצר. כיצד להגביר את הסיכוי שזה, אכן, מה שיקרה?

חברת המחקר  וה פיתוח גיזמו מספקת לכם לא רק תשובה אחת אלא מגוון תשובות בנושא מימוש מכירת רעיונות.

 אנחנו עושים כל מה שנכון ואפשרי ( לא אחת אף מעבר לכך!) כדי להגביר ולהעצים את האטרקטיביות של הרעיון ולהגשתו באופן שיקל על מי שעתידים לקנות אותו לזהות את הפוטנציאל הכלכלי שלו. אנחנו מכיניםתיק מוצר ו תיק ייצור גדושים בחומרים, בשרטוטים ובתכן הנדסי, שבו מפורטים כל שלביו של תהליך הפיתוח.

מודעים לקושי למכור פטנט , "אוויר", רעיון גלמי שאין לו, עדיין, ממשות, אנחנו שוקדים לא רק על פיתוח הנדסי ורעיוני של הרעיון אלא קורמים לו עור וגידים בדמותו (ובהדמייתו) של מידול ממוחשב שלו ובהמשכו –יצירת אב טיפוס . מכירת רעיונות היא עבודה קשה!

לחברות  רבות יש  אינטרס ברור ומובהק לקנות רעיונות, מאחר שהיותה בעלת זכויות הקניין על הרעיון ועל המוצר שמתפתח ממנו עשויה להפוך אותה  למונופול על חלק ניכר מהשוק, בהיותה הבעלים הבלעדי של הרעיון ושל המוצר.

מכירת רעיונות – עצמת הרוח:

על מנת לקנות רעיון דרושה אמונה בפוטנציאל הפיכת ה רעיון למוצר ודרושה גם יכולת לאמוד את מצבו העתידי של השוק. יש בכך מידה של הימור. גם אם הנחת המוצא, ההשערות, החישובים והאומדנים יתבררו כנכונים. השוק – גחמני, תנודתי, הפכפך ובעיקר בלתי צפוי תמיד עשוי (במקרה הטוב) או עלול (במקרה הרע) להפתיע.

מכירת רעיונות ליזמים שונים יכולה להיעשות לפני תחילת פיתוחו, בשלבי הפיתוח הראשוניים, בעיצומם או בסיומם עם קבלת האב טיפוס. יזמים שמוכנים להעז ואף לקחת סיכון מחושב ימכרו את הרעיון הגולמי שלהם לחברה או למשקיע פוטנציאלי במידה שיהיו מי שמוכנים לקנות מהם אותו. אחרים יהיו מוכנים להשקיע סכום כסף לפיתוחו על מנת לאפשר לחברות קיימות לבחון אותו בשלבי פיתוחו.