תעשיית החומרים כמנוף לפיתוח מוצרים

בימינו, עם שכלולה של תעשיית החומרים, ובמיוחד תעשיית הפלסטיק, יכול היזם, מפתח המוצר או מעצב המוצר, לקבל מגוון פתרונות מהם יכול לבחור מהו החומר המתאים למוצר אותו הוא רוצה לעצב או ליצור יש מאין.

בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת שפותחה בתעשיית החומרים המודרנית,  ניתן למזער  חומרים, להעניק פתרונות באמצעות חומרים זולים, ליצור חומרים סינתטים בעלי תכונות ייחודיות ולהביא לידי מימוש את חלומו של כל יזם או מפתח מוצר אשר חיפש את החומר המתאים.

שיקולים לגיטימיים עבור מפתח המוצר בעת בחירתו את סוג החומר הם שיקולים כעלות המוצר, חוזקו של המוצר, גמישותו של המוצר ואף עמידותו לאורך זמן.

שיקולים עמוקים יותר יכולים להתייחס למאפייניו הפיזיים או הכימיים של המוצר:  בידוד מחשמל הוא תכונה חשובה למוצר בימינו, בידוד מחום, גמישות, ואף לאחרונה מתחילה להתחזק הקריאה לייצור מוצרים הניתנים למיחזור.

המנוע מאחורי תעשיית החומרים עומד מאחורי הצורך של האדם לשכלל ולפתח את החומרים שבידיו כבר מימי קדם, עת יצרו מהאבן כלי נשק, מהחול - זכוכית ומהבוץ - לבנים לבניית בתים.

הבעיה שעמדה לפני יצרנים ומפתחים עד הגעתם של השכלולים המודרנים, היא עלותם הגבוהה של החומרים הטבעיים שבטבע, כיום הפולימרים הפלסטיים מחליפים חומרים רבים שהיו בשימוש בעבר, ואף מחליפים אותם בצורה טובה יותר מבחינת ההתאמה לצורכי המכשיר או המוצר ואף מבחינת עלות הייצור הן ליצרן והן לצרכן.

אם פעם היו משתמשים בחומרים מתכתיים כבדים ויקרים בכדי לייצר שלדות, חומרי חיזוק, אביזרים בטיחותיים וכולי, כיום משתמשים היצרנים בתחליפי פלסטיק או שילובים מולטי דיסציפלניים של חומרים מסוגים שונים, פלסטיק ומתכת או שינויים כימיים של מוצרים דומים.

שכלול נוסף שמעניק יתרון עצום ליזם ולמפתח המוצר הוא האפשרות ליצור מודלים ראשוניים של המוצר אותו הוא מפתח באמצעות חומרים זולים יחסית ובאמצעות טכנולוגיה המכונה הדפסה תלת מימדית.

למידע נוסף בתחום פיתוח המוצר ניתן לפנות לאולג, חברת מקביט המתמחה בפיתוח ושיווק מוצרים 054-3203265