שלבים שעובר מוצר חדש מרעיון ועד למוצר מדף

המוצר המוגמר על המדף הוא השלב האחרון בדרך שתחילתה הוא, בקונספט ראשוני (רעיון). אנו נתמקד בנקודות מעבר של מוצר חדש דרך בחינת שלבים מרכזיים בו.

ישנם חמישה שלבים מהותיים בדרך מרעיון ועד למדף:

* שימו לב לכך שחלק מהשלבים חייבים להתחיל במקביל לשלבים שכביכול קודמים להם, לדוגמה, חשיבה על מיתוג המוצר חייבת להתחיל עוד בשלב הרעיון ואב-טיפוס, מיכוון שהמיתוג הכללי יושפע מהבנת הצרכים של קהל היעד, וכמו כן ישפיע על המבנה והנראות של המוצר.

  • רעיון למוצר: השלב הראשוני ביותר בתהליך, חשוב כבר עכשיו לוודא כי קיימת הזדמנות שיווקית גדולה למוצר, בצעו סקר שוק, בדקו באינטרנט האם קיים מוצר דומה לזה שאתם מבקשים לפתח, מצאו את קהל היעד הרלוונטי אליו.

  • ייצור אבטיפוס: שלב חשוב בדרך לפיתוח וייצור המוצר הסופי, תורם בפיתוח ושיפורים נדרשים במוצר (כמו למשל דרך עבודתו של מעצב תעשייתי), כמו כן רלוונטי מאד לפרזנטציות מוצר מול משקיעים פוטנציאליים במטרה לגייס ולהשיג את תמיכתם בייצור. כדאי לשקול אפשרות של ייצור אבטיפוס איכותי.

  • מיתוג ושיווק: אחד מאבני דרך החשובים להצלחת המוצר בשוק. כדאי לשקול להסתייע באנשי שיווק ומיתוג מומחים בתחומם בכדי לנסות ולייצר פוטנציאל מכירתי גבוהה ככל הניתן, בדגש על פנייה לקהל היעד של המוצר.

  • פנייה לאתרי גיוס מימון המונים: הרבה מאד יזמים, מחפשים לגייס תמיכה בפרויקטים אישיים של פיתוח מוצרים חדשים ולשם כך ישנם אתרי אינטרנט המאפשרים באמצעות העלאת קמפיינים, לפנות לציבור הרחב במטרה לנסות ולגייס את תמיכתו (קיק-סטארטר ואינדיגוגו לדוגמא). קמפיינים של אתרי מימון המונים הם דרך להשיג מודיעין שיווקי - כלומר, לדעת בזכות השגת המימון לפיתוח המוצר שלכם כי יהיה לו ביקוש.

  • שלב הייצור: הנקודה בה נעשו כל ההכנות הנדרשות (לרבות יצירת אב-טיפוס מוצר וגיוס הון נדרש) בכדי להניע את תהליך ייצור המוצר באופן המוני. השיקול מאחורי ההחלטה לייצר במקום מסוים, יהיה תלוי כדאיות כלכלית\ארגונית. למשל יזם המפתח מוצר חדש והחליט לבדוק את אפשרות פיתוח המוצר שלו, בסין. לשם כך ניתן להשתמש באתרים כמו Global Sourcing או Alibaba ולמצוא רשימות של אלפי מפעלי ייצור פוטנציאליים בסין לפיתוח מוצר חדש. לאחר בחירה של מפעל רלוונטי, כדאי לקבל החלטה ולהגיע למקום על מנת שתוכלו להכיר לעומק את הארגון במפעל ואת התנהלותו.

אנו בחברת גיזמו הנדסה, מאמינים מאד ביזמים ובממציאים המבקשים לממש את פיתוח רעיונותיהם למוצרים חדשים, ולכן מלווים אותם בכל שלבי התהליך, החל ממחקר שוק ותכנון מוצר ועד לייצורו (לרבות סיוע במציאת מפעל מייצר, בדגש על סין).

אנו מזמינים אתכם, בעלי רעיונות יצירתיים- ליצור קשר להתייעצות ראשונית ולתאם פגישה מכוונת מול צוות המומחים של גיזמו הנדסה!