עיבוד תמונה במוצרי IoT

עיבוד תמונה וזיהוי במוצרים חכמים

תחום האינטרנט של הדברים (Internet of Things או בקיצור IoT), הינו תחום חדש המוגדר כהוספת קישוריות וחישה למוצרים הנמצאים בסביבתינו או בתעשיה באמצעות השתלת חיישנים וחיבורם לרשת. הגדרה זו, כוללת גם אינטראקציות ותעבורת נתונים המתקיימות בין מכשירים חכמים שונים. כיום, ביכולתנו למשל לשלוט על מוצרים והתקנים שונים בצורה חכמה כגון: שליטה במערכות בית חכם, שעונים ומדי דופק המתעדים פעילות ומתקשרים עם המכשיר הסלולרי או ישירות עם רשת האינטרנט ועוד.

עיבוד תמונה (Image Processing), הוא שם כולל למגוון תהליכים ממוחשבים המבוצעים על תמונה קיימת- באמצעות תוכנות עיבוד תמונה ייעודיות. עיבוד תמונה יכול לשמש למטרות ניתוח, השוואה, שיפור איכות ויזואלית ושחזור תמונות מלא- גם כאשר המידע הקיים בתוכן הינו חלקי בלבד. עיבוד תמונה יכול להתבצע אגב, גם על קבצי ווידאו.

בקצה החדשנות בתחום נמצאת הראיה הממוחשבת (Computer vision) תחום העוסק בבנית תוכנות היודעות להסיק מסקנות מתוך תמונה או וידאו, להשוות בין תמונות ולנתחם.

בשנים האחרונות, תחומי ה-אינטרנט של הדברים ו-עיבוד תמונה שנחשבו לשני תחומי טכנולוגיים נפרדים, הולכים ומשתלבים זה בזה ויוצרים מציאות חכמה ומתקדמת. אחד ממוצרי ה-IoT הבולטים הקיימים היום, הוא מערכות אבטחה מתקדמות הכוללות מצלמות המאפשרות ניטור ובקרה מרוחקים. אפליקציות ייעודיות המשולבות במצלמה עצמה, מאפשרות לעקוב אחר פעילות חשודה במרחב מסוים, ולקבל על כך התראות באופן מיידי למכשיר הסלולרי או דרך האינטרנט. השימוש הביתי והתעשייתי במערכות אבטחה מקוונות, ממשיך לצבור תאוצה משמעותית ולסייע למיליוני אנשים (וללא מעט מערכות ביטחון) ברחבי העולם להגן על המרחב הפרטי שלהם.

כיום ישנן מערכות מתקדמות, המקיימות אינטראקציה עם תהליכים אוטומטיים של עיבוד תמונה. פרט לחיישנים מיוחדים המאפשרים שליטה מרחוק במצלמות חכמות, קיימות פונקציות ענן (שרת) מתקדמות שיודעות לבצע ניתוחי תמונה נקודתיים. מדובר בתהליך, שבו מערכות ניהול ובקרת איכות חכמות אשר קלטו  אי התאמה או כשל במרחב מסוים, מעבירות את נתוניהן לשרת לצורך ניתוח השוואתי מתקדם. השרת מכיל מאגר נתונים קיים, והמידע הוויזואלי שהועבר אליו, עובר ניתוח דיגיטלי אוטומאטי המסוגל להצביע על כל חוסר התאמה ביחס לנתוני המאגר. כך למשל, חוסר התאמה בין תמונות האלמנט הנמדד המוכרות למאגר, לבין אלו שנקלטו במצלמות, תוביל ליצירת התראה/פעולה מיידית.

אנו בחברת גיזמו הנדסה עוסקים בתכנון ובפיתוח של מוצרים טכנולוגיים. עם נסיון נרחב באלגוריתמי עיבוד תמונה אנחנו מלווים את לקוחותינו, יזמים פרטיים וארגונים עסקיים גדולים כאחד בפיתוח מוצרים חכמים. בנוסף, אנו מספקים גם שירותים מתקדמים בתחום פיתוח האפליקציות.

אנחנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ והכוונה מקצועית- עם צוות המומחים שלנו בפיתוח מוצרים ואפליקציות!