עיצוב מוצר ועיצוב תעשייתי בתחום מכשור רפואי

בדומה למתרחש בכול תחומי החיים, גם מוצרים רפואיים הולכים ומשתפרים מאחר וקיימת זמינות גבוהה יותר לטכנולוגיות מתקדמות. הזמינות הטכנולוגית מאפשרת את ייצורם של מוצרים מורכבים ואיכותיים יותר. בזכות זאת, פעולות כמו ניתוחים מסוימים, שדרשו בעבר רמות גבוהות של מיומנות, נעשות כיום באמצעות מכשירים רפואיים.

בכדי להבין את מהות העיצוב של מוצרים רפואיים, יש להתייחס לשוני שבין פיתוח מוצר רפואי לכל מוצר אחר:

פיתוח של מוצר רפואי הוא תהליך מורכב והוא מצריך מיומנות וניסיון משמעותיים. לתהליך פיתוחו של מוצר רפואי נוספות דרישות ומגבלות שלא קיימות בפיתוחם של מוצרים מתחומים אחרים. במהותו, מוצר רפואי נוגע ישירות בחיי אדם ועל כן - אין כל מקום לטעויות בתכנון והמוצר מחויב לעמידה בדרישות. תהליכי פיתוח של מוצר רפואי יכולים לערוך זמן ממושך ביותר וצריך להיות בהם תהליך פנימי ומבוקר של ביצוע סדרת בדיקות שונות שמטרתם היא להבטיח בטיחות ואמינות בשימוש במוצר.

העוסקים בעיצובם של מוצרים רפואיים, מוכרחים להתייחס ולקחת בחשבון כל פרט, ולו את הקטן ביותר בכל שלב בתכנון וגם להיות מסוגלים לראות את התמונה הסביבתית המלאה שבה המוצר הרפואי עתיד למלא תפקיד.

ניקח כדוגמא חדר ניתוח: מדובר בסביבה מורכבת שבה נדרשים הבנה וניסיון מטעם מתכנני העיצוב של מוצרים רפואיים - עליהם להכיר למשל את סדר הפעולות בתהליכי  ניתוחי מסוים - ומתוך כך, לדעת ולהיות מסוגלים לעצב מוצר רפואי בצורה כזו - שהוא יוכל לספק מענה אופטימאלי לאותו סדר של פעולות. דוגמא נוספת למשל, יכולה להיות בעיצוב מכשור רפואי, אשר נועד להיות מולבש על מיטות אשפוז והמעצבים של אותו מכשור, צריכים לדעת כיצד לעצבו בכדי שיוכל להיות אינטגרלי למהלכו של טיפול, תוך השתלבותו בסביבה הפיסית של חדרי הניתוח.

אנו בחברת "גיזמו הנדסה" מעמידים לרשותכם צוות מוביל של מהנדסים ומעצבים תעשייתיים עתירי ניסיון מוכח בתחומם, המציע שירות הנדסי מלא מן הקצה אל הקצה של מחקר, פיתוח ותכנון, עיצוב מוצר והכנה לייצור סופי.

אנחנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר ולקבל ייעוץ הנדסי ראשוני,  לתאם פגישת הכוונה עם צוות המומחים שלנו ולהתחיל בפיתוח הפרויקט שלכם!