עיצוב תעשייתי למוצרים חדשים העשויים מחומרים פלסטיים

מוצרים חדשים אשר בתהליך פיתוחם מעורב צוות מומחים הכלל מעצבים תעשייתיים, מהנדסי מכונות, מהנדסי חשמל ואלקטרוניקה, מהנדסי חומרים.

ככלל, תהליך עיצובם התעשייתי של מוצרים הוא חלק אינטגראלי מתהליך התכנון והפיתוח שלהם. מטרתו של תהליך זה הוא לשרת מספר מטרות חשובות:

  • אסתטיקה של המוצר.
  • הבטחת רמת פונקציונאליות (שימושיות) גבוהה של המוצר.
  • יצירת חוויית משתמש על ידי תכנון נוח וקל לתפעול.

ראשיתו של תהליך העיצוב נפתח בגיבוש קונספט (רעיון) ייחודי, המהווה נקודת תווך מרכזית - בכל שלבי התכנון והפיתוח ההנדסיים. להבדיל מתהליך עיצובם של מוצרים העשויים מחומרים שונים (כמו מתכות למשל), תהליך עיצובם של מוצרי פלסטיק עשוי להיות מורכב יותר. הסיבה המרכזית לכך, נובעת מתכונות חומר משתנות כגון רמת גמישות, עמידה בלחצים ותגובות שונות לטמפרטורות משתנות.

באופן כללי, תהליך עיצוב מוצר המתבצע בצורה איכותית, הוא פועל יוצא של שיתוף פעולה מלא בין מעצבי המוצר לצוותים ההנדסיים. כאשר מדובר במוצרים העשויים מחומרי פלסטיק, שיתוף הפעולה בין שני הגורמים הנ"ל מוכרח להיות הדוק ויסודי במיוחד. כיוון שתכונותיהם החומריות של מוצרי הפלסטיק נתונות לשינויים בעקבות פרמטרים רבים, אחריותם המשותפת של מעצב המוצר והצוות ההנדסי – רק הולכת וגוברת. בין היתר, עליהם לבחון יחדיו את עמידותו של המוצר במצבים כמו אחסון, משלוח, שימוש, ניקיון ועוד.

אחד השלבים המרכזיים והחשובים ביותר בכל תהליך של פיתוח מוצר חדש, הוא יצירת אב-טיפוס (דגם ראשוני למוצר). באמצעות המודל הראשוני, ניתן לבחון תכונות חשובות במוצר כגון:

  • עמידה בלחצים וטמפרטורות משתנות.
  • רמת תפקודיות של המנגנונים השונים במוצר.
  • עד כמה המוצר הוא נוח וקל לתפעול.

ככל שמדובר בפיתוח מוצרי פלסטיק, יצירתו של אב-טיפוס עוד בטרם תהליך הייצור, יכולה לסייע בבחינה מעמיקה של תכונות חומר ייחודיות ולמנוע כשלי ייצור בהמשך תהליך הפיתוח.

מעצבים תעשייתיים אשר עוסקים בעיצובם של מוצרי פלסטיק, מוכרחים להכיר את תחום הפלסטיקה על בוריו. שיטת הייצור הנפוצה המשמשת ליצירתם של מוצרי פלסטיק שונים, היא תהליך הזרקת חומר פולימרי בתבניות. במקרה זה, למעצב התעשייתי יש תפקיד מהותי במיוחד בתכנון אופטימאלי של תבניות הייצור הייעודיות.

אנחנו בחברת גיזמו הנדסה, מספקים ללקוחותינו פתרונות הנדסיים מלאים מקצה לקצה. בזכות שיתוף הפעולה המלא המתקיים בין צוות המהנדסים למעצבים התעשייתיים שלנו, אנו מצליחים להוביל תהליכי תכנון ופיתוח איכותיים – בכל פרויקט מחדש.

יש לכם רעיון לפיתוח מוצר חדש?

אנו נשמח להזמינכם לפגישת ייעוץ והכוונה מקצועית!