בתהליך פיתוח חמוצר חדש יש לקחת בחשבון ערוצי השיווק שלו

ערוצי שיווק של מוצרים חדשים (באנגלית Marketing Channels) הם אחד מן המרכיבים המרכזיים של תמהיל השיווק והם חלק אינטגרטיבי בכל אסטרטגיה שיווקית. בהתייחס למוצרים טכנולוגיים חדשים המשלבים פיתוח הנדסי, תפקידו הבלעדי של כל ערוץ שיווק, הוא להצליח להעביר את המוצר בצורה היעילה ביותר מהיצרן, תוך שימת דגש על השגת שביעות רצון מלאה אצל הצרכנים והמשתמשים הסופיים.

ההחלטה לעשות שימוש בערוץ שיווק כזה או אחר, נחשבת לאחת מן החשובות ביותר עבור כל חברה או ארגון עסקיים המבקשים לשווק שירות או מוצר מסוימים. ערוצי שיווק אפקטיביים במיוחד יספקו יתרון תחרותי לאורך זמן. ההחלטה להשתמש בערוץ שיווק מסוים צריכה להתקבל כחלק מן האסטרטגיה השיווקית הכוללת לשירות או למוצר. ברמה הנרחבת ביותר, הבחירה בערוץ השיווק מוכרחה להיות נגזרת ממטרות עסקיות מוגדרות.

בהתייחס לשיווקם של מוצרים המשלבים פיתוח הנדסי, ניתן לעשות שימוש במגוון ערוצי שיווק וביניהם:

  • דיוור אלקטרוני (ניוזלטר): מדובר בסוג של שיווק ישיר המתבצע באמצעות דואר אלקטרוני, המאפשר פרסום המוצר החדש בתפוצה רחבה במיוחד. הבעיה המרכזית של ערוץ שיווק זה, היא שהרבה מאוד אנשים נוטים להתעלם ממנו ורואים בו כמטרד.
  • טלמרקטינג: ערוץ המשמש לשיווק ולמכירות באופן ישיר, באמצעות פניות טלפוניות ללקוחות פוטנציאליים. בדומה לערוץ השיווק של דיוור אלקטרוני, גם טלמרקטינג נתפס לא אחת כמטריד במיוחד ולא תמיד מצליח לייצר הצלחה במכירות.
  • סרטוני תדמית: לעומת שתי הדוגמאות הקודמות, כאשר מדובר במוצרים טכנולוגיים חדשים, סרטוני תדמית יכולים להיות להוות ערוץ שיווקי אפקטיבי במיוחד ממספר סיבות:
  • סרטוני תדמית מסוגלים להעביר מסר ממוקד וקולע בזמן קצר. 
  • ניתן להמחיש באופן ויזואלי פרטים רבים על המוצר, להדגיש את יתרונותיו ואת אופי השימוש בו.
  • סרטוני תדמית יכולים לסייע בצורה משמעותית ליזמים וממציאים המבקשים לפתח מוצרים חדשים המשלבים פיתוח הנדסי. הכוונה בכך, היא שבאמצעות סרטוני תדמית, ניתן לייצר פרזנטציה עסקית משכנעת בעיניהם של משקיעים פוטנציאליים, אשר לא אחת נדרש לפנות אליהם, על מנת לגייס הון נדרש לטובת פיתוח מוצרים חדשים.

במקרים מסוימים, שילובם של מספר ערוצי שיווק יחדיו יכול להיות אפקטיבי במיוחד, כאשר המטרה היא לשווק מוצרים טכנולוגיים חדשים.

אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר ולקבוע פגישת ייעוץ מקצועית, בה נוכל להתחיל לסייע לכם בכל ההיבטים הקשורים בפיתוח המוצר החדש שלכם, ולספק עבורכם הכוונה ממוקדת שתסייע לכם בבחירת ערוצי השיווק המתאימים לו ביותר!