פטנטים בתחום מכשור רפואי

פטנט רפואי, בדומה לפטנטים אחרים - מקנה זכות קניין רוחני לפרק זמן מסוים; למפתח\מפתחים על מכשור למשל, בתחום הרפואה או לשדרוג של מכשור רפואי קיים. ההבדל הבולט והמשמעותי ביותר מבחינת הגורמים הקשורים בפיתוחו של פטנט רפואי לעומת פטנט על מוצר חשמלי לדוגמא - הוא אינטגרציה המשלבת המון תחומים יחדיו. כלומר, בכדי לפתח מכשור רפואי מסוים - יכול להיות צורך במהנדסים שיעסקו בתכנון היבטים שונים של פיתוח(מכאני, אלקטרוני), באנשים מעולם התכנות, מדענים העוסקים במדעי החיים וגם במעצבי מוצר כמובן. כך למשל, מכשור רפואי שפותח יכול לשלב תחומי אלקטרוניקה, תקשורת נתונים ואלקטרו-אופטיקה (הדמיות רפואיות, לייזר).

קיים סייג, גלובאלי בהיקפו – בהענקת פטנטים רפואיים הקשורים יותר לשיטות דיאגנוסטיקה (אבחנות) ועל שיטות הענקת טיפול לגוף האדם או שיטות טיפול וטרינריות. בין המדינות השונות התומכות באי מתן רישום פטנטים על תהליכי טיפול ניתן למנות את מדינות האיחוד האירופי, קנדה ומדינת ישראל. הסיבה לכך היא כמובן בכדי לא למנוע מאנשים אבחנות וטיפולים שביכולתם להציל חיים. יחד עם זה, בכול הנוגע לפטנטים על מכשורים רפואיים, ההסתייגות מהענקת מעמד הפטנט למכשור אינה קיימת והוא יכול; עולמית, להיות בר-הגנה תחת זכות קניין רוחני של פטנט.

מדינת ישראל נמצאת מבחינה עולמית במקום הראשון במספר הפטנטים הרפואיים הרשומים בה פר נפש. מייחסים לכך את ההסבר כי קיים כאן הון אנושי מגוון מתחומים שונים ורבים, המסוגל ביכולותיו לייצר פיתוחים ושדרוגים בעולם הרפואה.

בנוסף על היותה מובילה עולמית במספר הפטנטים הרפואיים, כמרכיב מרכזי של המשק בה- ישראל מייצאת שישים וחמישה אחוזים בתחום מדעי החיים שלה, במכשורים רפואיים.

אנו בחברת "גיזמו הנדסה", מעניקים ללקוחותינו - חברות גדולות \ ארגונים עסקיים, יזמים וממציאים - שירות הנדסי מקיף ומלא הכולל ליווי צמוד מתחילת הדרך של תכנון, מחקר, פיתוח ועד להכנה לייצור. מעבר למתן השירות ההנדסי העומק במרכז פעילותינו כחברה, אנו מספקים גם ייעוץ הכוונה בכול הנוגע לרישום פטנטים ואף עבור רישומם של פטנטים רפואיים בפרט.

צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ הנדסי ותאמו פגישת הכוונה מקצועית עם צוות המומחים שלנו!