פטנט אפקטיבי - איפה כדאי לרשום פטנטים?


אז איפה בעולם כדאי לרשום את הפטנטים שלכם?
לאלו מכם שאינם מעוניינים בתשובה הארוכה, התשובה הפשוטה היא: בכל מקום בו אתם יכולים לרשום את הפטנט מבחינה טכנית ומבחינת האמצעים הפיננסים העומדים לרשותכם.
פטנט הוא כלי משפטי, המעניק לכם זכויות להשתמש בצרוה בלעדית בהמצאה או בטכנולוגיה שלכם. 
במידה וחברה כלשהיא תתחיל לייצר מוצר העושה שימוש בפטנט שלכם, יהיה לכם הזכות לדרוש מחברה זו להפסיק את פעולותיה בצורה מיידית, או לתבוע בבית משפט פיצויים על שימוש בפטנט שלכם ללא קבלת אישור מכם.
במידה והחברה המפרה נמצאת במדינה בה לא הגנתם על המצאתכם בפטנט, לא תיהיה לכם האפשרות לתבוע או לדרוש דרישה כלשהאי בהקשר זה. ההגבלה היחידה שתוכלו לכפות, היא ההגבלה של מכירת המוצר אשר מפר את הפטנט שלכם, במדינות בהן כן הגנתם על המצאתכם בפטנט.
לדוגמא, אם רשמתם פטנט בארה"ב, וחברה מגרמניה החליטה לייצר את המוצר או להשתמש בטכנולוגיה, לא יהיה באפשרותכם למנוע את מכירת המוצרים ברחבי אירופה, אך כן תוכלו למנוע מחברה זו למכור את מוצריהה בארה"ב.
כיום ישנן מספר אמנות בין לאומיות אשר מאפשרות לרשום פטנט במדינות רבות בעולם המערבי, בעליות יחסית נמוכות. מומלץ לבחון אפשרות זו מול עורך פטנטים מתאים.
בחברת מקביט אנו מתמקדים בצד ההנדסי של פיתוח פטנט חדש, ומשתדלים לתת לעורך הפטנטים להוות את הסמכות העיקרית בכל הקשור לעריכת פטנט או אסטרטגיית פטנטים. 
אנחנו כמהנדסים לא נכנסים לשיקול האסטרטגי ולא ממליצים ללקוחותינו לרשום, או לא לרשום פטנט על המצאתם, אם זאת, אנו גם מביעים את דעתנו כיזמים ובעלי מוצרים הנמכרים בשוק.
לפני רישום פטנט , אנו ממליצים ליזמים להיפגש עם כמה עורכי פטנטים שונים, ממשרדים ידועים בארץ ולא להסתמך רק על דעתו של עורך פטנטים יחיד או משרד עורכי פטנטים יחיד.
לעורכי פטנטים שונים יהיו דעות שונות, אסטרגטיות שונות וחלקם אף יגדילו לעשות וימצאו לכם הזדמנויות עיסקיות שונות בהמשך הדרך.
לפגישה ראשונית וקבלת המלצה על עורך פטנטים מצויין עבורכם, הינך מוזמן ליצור קשר סדף הראשי.