חברות סטארט אפ ישראליות ופיתוחים טכנולוגיים מצליחים

הנה כמה דוגמאות לפיתוחים טכנולוגיים מצליחים במיוחד של חברות סטארט אפ ישראליות:

סטארט-אפ: Optimal +.

שנת הקמה: 2005.

מקום: חולון.

סיפור ההצלחה: Optimal + היא חברה העוסקת בתחום ניתוח ביג דאטה לשבבים ואלקטרוניקה. הטכנולוגיה שפיתחה Optimal + ממלאת גם מקום חשוב בצרכיו של שוק גדול והוא זה של האלקטרוניקה. במקור, נועדה הטכנולוגיה של Optimal + לשמש בשוק השבבים - כאשר היא עסקה מצד אחד באיתור שבבים תקולים בפס ייצור ומצד שני, במתן אישורי תקינות לשבבים שנחשדו תחילה כתקולים.

אולם, יכולתה להתאים את הטכנולוגיה שלה גם לשוק האלקטרוניקה- פתח בפניה דלת של הזדמנויות מול שוק גדול  וחשוב זה; ועל כן, זכתה לעלייה משמעותית בהכנסותיה. מייסד ומנכ"ל Optimal + הוא דני גלוטר, ומועסקים בה כ-230 עובדים. בין לקוחותיה השונים נמנות חברות שבבים מובילות ברמה עולמית כגון: TSMC, קוואלקום, ברודקום, AMD, מארוול וחברת Nvidia. שוויה המוערך של Optimal + עומד על כ-308 מליון דולר והכנסותיה בשנה הבאה צפויות להגיע לסך של עד 100 מליון דולר.

סטארט-אפ: Valens.

שנת הקמה: 2006.

מקום: הוד השרון.

סיפור ההצלחה: חברת Valens עוסקת בתחום פיתוח שבבים. בתחילת דרכה, התמקדה Valens בשבבי וידאו בלבד וכיום עוסקת גם בפיתוח שבבים לרכבים אוטונומיים ולאלקטרוניקה בידורית ברכב. Valens פיתחה טכנולוגיה שנקראת HDbaseT, טכנולוגיה המאפשרת למערכות בידוריות ואחרות (כגון מערכות בטיחות וניווט ברכב), לפעול באיכויות ובמהירויות גבוהות ומהירות יותר. הטכנולוגיה הייחודית מאפשרת העברת קבצי וידאו ודאטה בקצב גבוה במיוחד של מקסימום 8 ג'יגה בייט בשנייה, וכן העברת וידאו באיכות HDMI למרחקים גדולים יותר מן הסטנדרט המגביל של 10 מטרים בלבד. 

פיתוח טכנולוגיית ה-HDbaseT  שפיתחה, זיכתה את חברת Valens בפרס ה-Emmy לטכנולוגיה לשנת 2015, בעיקר בשל תרומתה של טכנולוגיה זו בשיפור איכות הצפייה בטלוויזיה. כחלק מהתרחבותה בתחומה לשוק הרכבים והמערכות הבידוריות, החלה Valens לשתף פעולה, בין היתר, עם יצרנית הרכב המובילה בעולם- ג'נרל מוטורס האמריקאית ועם יצרנית רכבי מרצדס הגרמנית, חברת דיימלר-בנץ.

מייסדי חברת Valens הם: דרור ירושלמי (משמש כיום כמנכ"ל החברה), אייל מסד, עירן לידא, גבי גור כהן, אלון בנזראי ונדב בנט. שוויה המוערך של Valens עומד על כ-204 מליון דולרים והיא שוקלת אופציה של הנפקה בשנה הבאה.