שיווק אפליקציות חדשות

דגשים בשיווק אפליקציות חדשות, אפיון ופיתוח

כלל המהלכים הננקטים במטרה לקדם רעיון או מוצר כלשהם, הינם חלק מתכנית אסטרטגית שיווקית כוללת שבאמצעותה ניתן להצליח להניע אנשים לפעולה התנהגותית (להאמין ברעיון או לרכוש מוצר). באופן דומה, מהלך שיווקה של אפליקציה חדשה שפותחה, מושתת על בניית אסטרטגיה מוצלחת; שמטרתה בסופו של דבר, היא להוביל למספר הורדות או שימוש און ליין רבים ככל האפשר על ידי משתמשים.

בעולמנו שהפך להיות דיגיטלי כל כך, כללי המשחק השיווקיים השתנו והניסיונות לכבוש קהלי יעד מגוונים, נעשים כיום בעיקר באמצעות האינטרנט.

בכל הנוגע לשיווקן של אפליקציות חדשות, מנועי החיפוש של חברות גוגל ואפל הפכו להיות כלי שיווקי אפקטיבי עבור מפתחיהן. עם למעלה ממיליון וחצי אפליקציות המתחרות ביניהן על כל הורדה, חשיבותם של מנועי החיפוש היא עצומה. הרעיון הוא להצליח לקדם את האפליקציות ברמת הדירוג שלהן מבחינת מנועי החיפוש, כך שהם יופיעו בעמודים הראשונים של חיפושי אפליקציות.

שיווקן של אפליקציות חדשות צריך להיות חלק אינטגראלי מתהליך הפיתוח שלהן לפי שלבי  האפיון (נקודות פיתוח אפליקציה מרכזיות), ASO  (App Store Optimization) ובניית האסטרטגיה השיווקית.

שלב האפיון

באפיון אפליקציות ישנן 2 נקודות מרכזיות:

  • פיתוח האפליקציה: בניית תכנית פיתוח שצריכה לכלול את סוג מערכת ההפעלה ושפת התכנות שבהן ייעשה שימוש לטובת הפיתוח וזאת לצד גיבוש תכנית בדיקות איכות שונות (QA) שיש לבצע כחלק ממהלך הפיתוח.
  • עיצוב חוויית משתמש: עיצוב חוויית משתמש (User Experience), מתייחס להגדרות עיצוב של מסכים ותפקודים שונים באפליקציה - והשאיפה להפוך אותם לכמה שיותר ידידותיים עבור המשתמש.
  • שלב ה-ASO)App Store Optimizationשלב זה כולל את הנגשתה של האפליקציה לקהל היעד שלה וקידום במנועי החיפוש של גוגל ואפל באמצעות שימוש במילות מפתח רלוונטיות.

שלב בניית האסטרטגיה השיווקית:

בשלב זה יש לגבש ולבחור דרך (או מספר דרכים) בהן ניתן יהיה לשווק את האפליקציה החדשה.

שאלות מנחות שיכולות לסייע בבניית האסטרטגיה השיווקית:

  • מי הוא קהל היעד הרלוונטי עבור האפליקציה?
  • מה הם יתרונותיה ביחס לאפליקציות מתחרות?
  • איזה מודל עסקי יתאים ביותר עבור אותה אפליקציה?

למידע נוסף על פיתוח אפליקציות ולהנעת תהליך פיתוח רעיונותיכם המקוריים לאפליקציות ולמוצרים חדשים -

אתם מוזמנים לקבוע פגישת ייעוץ מקצועית עם צוות המומחים שלנו בגיזמו הנדסה!