שלבי פיתוח הנדסי למוצר חדש

כאשר מפתחים מוצר כלשהו בתחום ההנדסה, על המוצר לעבור שלבים רבים לפני שהוא הופך למוצר מוגמר ומוכן. חברת גיזמו מייקר מלווה אתכם בכל שלבי הפיתוח ההנדסי, משלב הרעיון ועד למוצר המוגמר.

שלבי פיתוח הנדסי למוצר חדש:

  • בדיקת היתכנות לרעיון – למרות שקל יחסית לדמיין מוצרים חדשים, לא כל מוצר אפשר לייצר בפועל, ולא כל רעיון יכול אכן לפעול כפי שאנו מדמיינים אותו. בשלב הראשון של פיתוח המוצר, יש לבדוק את ההיתכנות שלו. מהנדסי מוצר העוסקים בתחום יוכלו לבדוק האם הרעיון אכן ישים, ורק אם המוצר ייתכן, ניתן להמשיך אל השלבים הבאים.

  • תכנון הנדסי – זהו השלב הבסיסי והחשוב ביותר בפיתוח המוצר: התכנון ההנדסי שלו, אשר כולל את כל חלקי המוצר, את כל הפעולות שהוא אמור לבצע, ואת המרכיבים השונים הדרושים לביצוע הפעולות הללו.

  • סימולציות ממוחשבות – הסימולציות הממוחשבות מסייעות בתכנון המוצר, ובבדיקה ראשונית של התפעול שלו. הסימולציות מאפשרות יצירת דוגמא ממוחשבת של המוצר, אשר יעילה הן עבור הצגת התכנית למשקיעים, והן לבדיקה הנדסית מקיפה ולייעול של התכנון.

  • הכנת אב-טיפוס לבדיקות פיזיות – ייצור של אב-טיפוס הוא חלק חשוב בתהליך הפיתוח. אב-טיפוס מאפשר לראות דוגמא ראשונית של המוצר בפועל, לבדוק שהוא עובד כפי שמצופה ממנו, ולבדוק באופן פיזי האם קיימות תקלות או היכן דרושים שיפורים.

  • הסקת מסקנות – לאחר שאב-הטיפוס מוכן, ניתן להסיק ממנו מסקנות לקראת השלבים הבאים: איפה ואיך כדאי לשפר את המוצר? מה צריך להוסיף לו, או לחילופין להחסיר ממנו? וכן הלאה.

  • ביצוע עדכונים – לאחר שהוסקו המסקנות, חוזרים לשלב התכנון, הפעם על מנת לבצע את העדכונים הנדרשים למוצר, על פי הבעיות שהתגלו באב-טיפוס ועל פי המסקנות שהוסקו כתוצאה מן הבדיקה.

  • הכנת אב-טיפוס חדש – לאחר ביצוע העדכונים, ניתן לייצר מודל חדש של המוצר, הפעם כמודל משופר ומעודכן. בשלב הזה ניתן לשלב גם את העיצוב התעשייתי של המוצר, ולהתחיל ליצור מוצר שדומה לצורתו הסופית. על השלבים הללו יש לחזור מספר פעמים, עד שהמוצר מגיע לתפקודו המלא ולצורתו הסופית.

  • ייצור – לאחר שקיים אב-טיפוס של המוצר המוגמר, אשר פועל היטב ונראה כפי שאנו רוצים שייראה, ניתן לפנות לשלב המעשי של הייצור בפועל, ולהתחיל בשיווק של המוצר.

אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ לבחינת כל השלבים שעליכם לעבור בדרך למוצר שלכם.