כשמפתחים אפליקציה - חושבים על חווית המשתמש

פיתוחם של מוצרים ואפליקציות הם תהליכים מורכבים המצריכים בראש ובראשונה רעיון, תכנון קפדני, ניתוח ואפיון שיווקי, יצירת אבטיפוס ( במקרה של מוצרים ) וייצור המוצר או השקת האפליקציה החדשים. בסוף התהליך, המוצר\אפליקציה המוגמרים משרתים פונקציה כלשהי בחייהם של המשתמשים.

עם התפתחות טכנולוגית הולכת וגוברת המייצרת תחרות צפופה ובלתי נגמרת על יצירת והגדלת כמות משתמשים באפליקציות ולקוחות למוצרים חדשים- חברות, יזמים מפתחי מוצר ומפתחי אפליקציות שמים דגש משמעותי ביותר על פיתוח חווית משתמש יעילה ונוחה. חווית משתמש היא מדד לציפייתם של לקוחות\משתמשים לקבל מענה על צרכיהם ממוצר, שירות או אפליקציה של חברה\יזמים\מתכנתים המייצרים אותם. כמאפיינים של חווית משתמש - ניתן למנות את דרישתם של לקוחות\משתמשים לפשטות, הנאה ממוצר או אפליקציה והנאה מדרך השימוש הייחודית בהם.

לפניכם שלוש דוגמאות לפיתוחי חווית משתמש:

אפליקציית אמזון: האתר האמריקני המוביל במסחר אלקטרוני ושירותי מחשוב בענן - מעבר להיותו פופולארי בקרב משתמשים, יוצר כחלק ממאפייני חווית המשתמש שבו, נוחות ויעילות באשר להצגת ביקורות\סקירות גולשים על מוצרים והאם אותם ביקורות\סקירות יכולות להיות שימושיות כמידע מהימן על המוצרים בעבור גולשים אחרים המתעניינים בהם.

Google maps: אפליקציה עם חווית משתמש יעילה ונוחה לשימוש. באמצעותה ניתן לאתר עסקים מקומיים, מסעדות, וכמובן צפייה ייחודית המתבססת על חיבור לוויני לצורך קבלת הנחיות נסיעה. בין הפיצ'רים המתקדמים הקיימים באפליקציה, ישנה אפשרות לסיורים וירטואליים במקומות שונים בעולם המעניקים תחושה כאילו שנמצאים ממש באותם המקומות. כך לדוגמא, ניתן ליהנות מהסיור הווירטואלי בעיר מארסיי שבצרפת.

Oral B Professional Care SmartSeries 4000: מברשת שיניים חשמלית עם כמה פונקציות ייחודיות שהופכות את חווית המשתמש בה לנוחה במיוחד: המברשת יודעת לצפצף לאחר פרק זמן מוגדר מראש במטרה לוודא צחצוח שיניים ממושך מספיק באזורים שונים בפה. כמו כן, ישנה התראה על ידי תאורה אדומה על צחצוח חזק מדי. דהייה בצבע בגוף המברשת מהווה אינדיקציה כי הגיע הזמן להחליף את חלק הצחצוח של המברשת.

מאפיינים ייחודיים אלה יוצרים נוחות בכך שהם מסירים לגמרי את אחריותו של הלקוח מהשקעה לוודא צחצוח שיניים בצורה תקינה ולדעת מתי לטפל במכונה, פרט לתשומות לב להתראות שמצביעות על נקודות אלה.

בעת פיתוח מוצרים חדשים בחברת "גיזמו הנדסה", צוות מהנדסים ומעצבים עובדים בשיתוף פעולה במטרה לפתח מוצר שלם, הן מבחינת התכן ההנדסי, הן במחינת חווית משתמש של הלקוח הפוטנציאלי. מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר לקביעת פגישת ייעוץ ופיתוח אפליקציות ומוצרים חדשים.