שירותי פיתוח מוצר רפואי ופיתוח פטנטים רפואיים

פיתוח מוצר רפואי ופיתוח פטנטים רפואיים.


אחד הענפים הפוריים ביותר בתחום הטכנולוגי, הוא המוצרים רפואיים. מוצרים אלו אינם מיוצרים להנאה, אלא להצלת חיים בדרך כלל, אך לעתים מדובר במוצרי היגיינה כגון מכשירים להלבנת שיניים וכדומה. לכן על המוצרים לעמוד בדרישות קפדניות ומחמירות, ולהיות בעלי כדאיות מרבית. פיתוח מוצר רפואי דורש שילוב של כמה דיסציפלינות, בהתאם לאופי המוצר. למשל, על מנת לפתח רובוט קפסולרי אשר בודק את מערכת העיכול, יש להשתמש בידע של רופא גסטרונום, מהנדס ביו-כימיה ומהנדס אלקטרו אופטיקה.



מדוע יש צורך בשרותי פיתוח מוצר רפואי?


בימינו, תחום הרפואה הוא תחום מאוד מאיים על מטופלים, משום שהם דואגים לבריאותם, ועסוקים מאוד בבדיקות ותורים אצל רופאים שונים, רק כדי לוודא שהם בריאים. פיתוח מוצר רפואי למעשה גורם לכך שהמפגש בין הרפואה הקונבנציונלית ה"מאיימת" ובין המטופל, יהיה ראוי, נעים, יעיל, מהיר ופשוט ככל האפשר. כמו כן, יש חשיבות רבה עבור פיתוח מוצר רפואי אשר ישמש את קהל הרופאים הכללי, או אף הספציפי, על הצד הטוב ביותר. על המוצר להיות ידידותי, אסתטי ואמין, עבור הרופא המטפל והמטופל גם יחד. יש חשיבות רבה בפיתוח מוצר רפואי אשר ניתן לשימוש עצמי על ידי המטופל, ללא התערבות גורם רפואי. כלומר, המטופל יכול לרפא ולטפל בעצמו בכל עת. העובדה כי כיום יש מוצרי רפואה רבים הניתנים לשימוש עצמי, מעידה כי יש צורך רב מצד המטופלים במוצרים רפואיים מסוג זה. כמו כן, יש גם כדאיות רבה מצד המפתחים והמשקיעים לייצר מוצר אשר ניתן ליישום על ידי כל אדם.



שלבי פיתוח מוצר רפואי:



מוצרים רפואיים רבים נמצאים כיום בבתי המרקחת השונים. אין הם הגיעו לשם באופן אקראי, אלא ביד מכוונת, אשר ניתבה את המוצרים בדרך הנכונה לשוק הרפואי הלאומי או/ו העולמי. מוצר רפואי עובר דרך ארוכה עד שהוא מגיע למדפים. ראשית, את רעיון המוצר יש לרשום כפטנט, לעבור בדיקות היתכנות שונות,להיות מאושר ע"י משרד הבריאות או ארגון התרופות העולמי(ה-FDA) ,להיות מגובה מבחינה פיננסית בידי משקיעים, ולעבור הלאה לפס הייצור עד העמסה על משאיות והפצה ברחבי העולם.



לסיכום, פיתוח מוצר רפואי ופיתוח פטנטים רפואיים הוא תחום מאוד מתפתח ובעל פוטנציאל והשפעה רבה על בריאות הציבור, ואף על פי כן, יש לבדוק היטב את כדאיות הפיתוח ואת ההשלכות של פיתוחו על התעשייה הרפואית.