דוגמאות לפרויקטים מצליחים של חברות סטארט אפ

חברות "סטארט-אפ" (מאנגלית Start Up) או חברת הזנק בעברית, הן חברות עסקיות  שקמו במטרה לפתח מוצרים ייחודיים\אפליקציות ופתרונות פורצי דרך, לרוב בתחומי ההיי-טק השונים.

אנחנו בחברת "גיזמו הנדסה", העוסקת בתכנון, פיתוח והכנה לייצור של מוצרים שונים ממגוון תעשיות ומול קהל רחב של לקוחות כגון: יזמים וממציאים פרטיים, חברות וארגונים עסקיים ומול תעשיות המשק השונות (ביניהן תעשיית הביטחון למשל), תמיד משתדלים ללמוד מתהליכי ופרויקטים שמצליחים מסביבינו.

אנו שמחים להציג בפניכם כמה סיפורי הצלחה של חברות סטארט-אפ שונות, אשר הצליחו לעשות "אקזיטים" גדולים וחוללו שינויים משמעותיים בחייהם של אנשים, במגוון רחב של תחומים:

הסטארט-אפ:Via Transportation .

שנת הקמה: 2012.

מקום: תל אביב, ניו-יורק.

סיפור ההצלחה: חברת Via Transportation היא אפליקציית הזמנת מוניות שירות שהפכה לפופולארית ומצליחה במיוחד. משוער כי משתמשים בה מדי יום כ-25 אלף אנשים בניו-יורק ובשיקגו ומועסקים בחברה כאלף נהגים. סיפור ההצלחה של החברה התחיל ברחוב דיזנגוף בתל אביב, כאשר אורן שובל- שהוא אחד ממייסדיה רצה לתפוס מונית ברחוב הסואן. לאחר שנהג שחלף על פניו התעלם ממנו והוא נאלץ להמתין זמן רב עד שיגיע נהג אחר לאסוף אותו, ולאחר שראה כי כל אותו הזמן - החל להשתרך תור ארוך במיוחד של אנשים הממתינים למונית, החל רון לגבש את הרעיון של אפליקציית מוניות השירות.

בזכות חשיבה מעמיקה על דרך בה ניתן לנתב- באמצעות תשתית טכנולוגית חכמה וגמישה, את תנועתם של רכבים, הצליחו רון שובל ושותפו דניאל רמות (המשמש כמנכ"ל החברה) לייצר סיפור הצלחה משגשג של פתרון יעיל בתחבורה הציבורית. הכנסותיה של חברת Via Transportation מסתכמים בשנים האחרונות בלמעלה מ-20 מליון דולר ושווייה המוערך הוא כ-423 מליון דולר.

הסטארט-אפ: Capriza.

שנת הקמה: 2011.

מקום: הוד השרון

סיפור ההצלחה: Capriza היא חברה אשר פיתחה פתרון מערכתי, כזה המאפשר למכשירים ניידים כגון סמארטפונים (מכשירים חכמים) וטאבלטים להתחבר לאפליקציות ארגוניות, ללא כל צורך בהתקנה מורכבת. הטכנולוגיה של קפריזה מאפשרת לעובדים מארגונים שונים, לבחור ולהשתמש ביישומים הרלוונטיים למקום עבודתם ולעבוד בהם מכל מקום ובכל זמן גם דרך המכשיר הנייד - וזאת בעזרת אפליקציה המבוססת על HTML5  (שפת תגיות).

הפתרון שפיתחה חברת קפריזה, שמייסדיה הם אמנון לנדן (שימש כמנכ"ל חברת מרקורי) , יובל סקרלט (המשמש כמנכ"ל Capriza), אורן אריאל (סמנכ"ל הטכנולוגיה) ורונן ארמון (סמנכ"ל מחקר ופיתוח) נמצא בשימוש של למעלה מ-100 לקוחות שהם ארגוניים עסקיים בלמעלה מ-30 תחומי תעשייה שונים, עם מעט יותר מחצי מליון משתמשי קצה סופיים. בחברה מועסקים מאה עובדים ושוויה הכולל מוערך בכ- 73 מליון דולר.