מה כדאי לדעת על שלב השיווק של המוצר החדש

שיווקו של מוצר חדש, מעמיד אותו בפני שתי דרכים: הדרך להצלחה או הדרך לכישלון. הסיבה לכך נעוצה באופן בו המוצר ישווק. נצא מנקודת הנחה שיש לכם מוצר או שירות ממש טובים - מכאן השאלה הנשאלת היא איך ליידע את הציבור אודותיו? מה, והיכן לומר?

אלו הן הנקודות שחשוב להכיר ולדעת לפני ובמהלך שיווקו של מוצר חדש:

  • מתחרים: ככל שתהיו בקיאים יותר במפת השוק, כלומר מי המתחרים העיקריים שלכם בקטגוריית המוצר אותו אתם משווקים ומה יוצר אצלם בידול שמעניק להם נתח שוק משמעותי, אתם תוכלו לעבוד על פיתוח נקודה זו במוצר שלכם שתעזור לכם במינופו בשוק.

  • קהל יעד: מציאת קהל יעד רלוונטי למוצר שלכם היא דרך מועילה לשווק, כיוון שאם תצליחו להתאים בין כוונות המוצר שלכם ולתקשר אותו לקבוצה הנכונה מתוך האוכלוסייה שהמוצר קשור ופונה אליה ישירות, יגדל פוטנציאל המכירות בצורה משמעותית. בצעו סקר שוק וגלו מי הוא קהל היעד שלכם, נסו להגיע אליו דרך פרסומים שונים (פייסבוק, הזמנה לאירועים הקשורים במוצר, שלטי חוצות, פרסומות טלוויזיה, באנרים באתרי אינטרנט ועוד..)

  • אסטרטגיה שיווקית: הדרך בה יתנהל מהלך שיווקו של מוצר חדש, תוכלו לנהל תהליך שיווק בהתאם לסוג המוצר שלכם לפי אחת מארבעת הגישות המרכזיות הבאות לשיווק:

  • גיישת ייצור: צרכנים יעדיפו מוצרים בעלי זמינות גבוהה ועלות נמוכה. בגישה זו ישנו דגש על יעילות ייצור גבוהה והפצה רחבה.

  • גישת המוצר: צרכנים יעדיפו מוצרים המציעים להם את מרב האיכות, הביצועים או החדשנות. בגישה זו ישנו דגש על ייצור מוצרים עדיפים ושיפורם במשך הזמן.

  • גישת המכירות: חשיבה שעל פיה הצרכנים בדרך כלל לא יקנו מספיק מהמוצר שיוצע להם ועל כן יש לשים דגש על מאמצים ליצירת תמריצים לקידום המכירות.

  • הגישה שיווקית: המפתח להשגת יעדיו של הארגון העסקי\היזם הוא בזיהוי הצרכים והרצונות של קהלי היעד ומתן מענה מוצלח להם בהשוואה למתחרים (דגש על צרכי לקוח).

  • יחסי ציבור: גם אם תצליחו במדויק, במציאת קהל היעד הרלוונטי לסוג המוצר שלכם, חשוב לתקשר אותו בצורה כזו שתיצור מערכת יחסים בין המוצר לקהל היעד שלו. לשם כך חשוב ליצור אסטרטגיה של ניהול יחסי לקוחות שתעודד קשרים חזקים ומתמשכים בינם לבין המוצר שלכם. כך תוכלו לעודד רכישות חוזרות\חדשות של המוצר, להביא לקידומו בדרך של פה-לאוזן ולאסוף מידע רלוונטי לבניית פרופיל לקוחות.

זאת ניתן להשיג באמצעות פנייה לעוסקים בתחום יחסי הציבור.

חברת גיזמו הנדסה, המומחית בתחומי התכנון והפיתוח של מוצרים חדשים, תשמח לספק עבורכם הכוונה וליווי בכל שלבי פיתוח המוצר שלכם.

אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר לתיאום פגישה ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות.