שיתוף פעולה עם רשתות להפצת פטנט - איך מפיצים פטנט או המצאה חדשה

אחת הדרכים הנפוצות לקידום פטנטים והמצאות היא לפנות למשקיעים הבוחנים את ההמצאה לאחר שהוגשה בקשה לרישום פטנט. מומלץ להצטייד בתכנת עסקית מוצקה ומצגת כאשר פונים אל משקיעים פוטנציאליים מכיוון שגורמים אלו לרוב אינם מכירים טוב את עולם ההמצאות. מעבר לכך ניתן להפיץ ברבים פטנטים והמצאות דרך רשתות שונות באינטרנט המאפשרות גם להעמיד למכירה את אותן ההמצאות.

אתרי אינטרנט למכירה והפצת פטנטים

בשנים האחרונות ניכרת מגמת עלייה בכל הנושא של רשתות ואתרי אינטרנט המתמחים בהפצת פטנטים והמצאות. מדובר בדרך נהדרת ויעילה לא רק להפיץ פטנטים ברבים אלא גם להעמידן למכירה. קיימים כמה אתרים מובילים בתחום אחד מהמוכרים ביותר נקרא: Kickstarter. באתר זה היזם יכול לבקש עבור המיזם שלו השקעות ובתמורה הוא מעניק למשקיעים זכויות מסוגים שונים בהתאם להיקף של ההשקעה שלהם. זכויות אלו יכולות לבוא לידי ביטוי במתן מוצר בחינם ועד לקבלה של אחוזים מסוימים מהרווח הכולל.

פנייה לחממות טכנולוגיות

דרך נוספת למכירת פטנטים והמצאות היא דרך קרנות וחממות טכנולוגיות. בישראל ובעולם ישנן קרנות שמוכנות להעניק ליזמם השקעות בהיקף מוסים ויש כאלו שמשקיעות במיזמים על מנת לקדם את התעשייה. אם והמיזם נוחל הצלחה, המענק יוחזר באחוז מסוים מתוך הרווחים. אפשרות נוספת היא לפנות לחממה טכנולוגית כאשר מקימים חברה, בה היזם נותר שותף באחוזים מסוימים הנעים לרוב בכ- 30% עד 70% מבעל המניות של החברה.

הדרך המסורתית

הדרך המסורתית למכור פטנטים והמצאות היא דרך השקעה עצמית אם והממציא מוכן לסכן את הונו העצמי לצרכי פיתוח המוצר לרבות הכנת אב טיפוס והכנת מלאים. גם אם מדובר בהשקעה קטנת היקף, ניתן בשלבים הבאים לפנות למשקיעים אסטרטגיים למכירת הפטנט או ההמצאה ואז אפשר להתחיל למנף את ההשקעה וליהנות מרווחים נאים מאד.