תכנון מוצר חדש

תכנון מוצר חדש

פיתוח מוצר ייחודי

פיתוח מוצר זהו התהליך הארוך ביותר בין שלבי יצירת מוצרים חדשים. החל מהרגע בו עלה ה רעיון למוצר, ועד ליצירתו הסופית, בעצם מתרחש תהליך הפיתוח -  אפיון המוצר, הגדרת קהל היעד, תכנון המבנה הראשוני של המוצר ופיתוחים שונים עד ליצירת המוצר עצמו, בגרסה הסופית שלו. תהליך פיתוח מוצר הוא בעל שלבים רבים, ולכן לוקח זמן רב, וכמובן נדרשת השקעה כספית לצד השקעת משאבים אנושיים ושכליים אשר כרוכים בתהליך, אך בסופו של דבר מתקבל מוצר ייחודי, חדש ומיוחד, שנועד לבצע משימות שעוד לא נעשו באופן הזה על ידי מוצר דומה. גם בהיבט הכספי – מדובר במוצר שיכול להחזיר במהירות את ההשקעה ועוד הרבה יותר מזה.

אפיון מוצר

כדי להצליח בתהליך פיתוח מוצר יש לדעת כבר מההתחלה על מה בעצם מדברים. בתהליך פיתוח מוצר שותפים לעיתים אנשים רבים, מתחומים שונים (כמובן, תלוי לאיזה תחום שייך המוצר המדובר), ועל מנת לקבל תוצר איכותי ויעיל, יש להגדיר ולאפיין לפרטי פרטים את המוצר שאותו רוצים לקבל. תהליך אפיון מוצר כולל קודם כל את הבדיקה שאכן מדובר במוצר חדש, שאין פטנט רשום על שמו. לאחר מכן יש לבצע את הגדרת מטרת המוצר, צורת השימוש, קהל היעד עבור המוצר, הייחוד של המוצר לעומת מה שקיים בשוק עד כה, ועוד.

תכנון מוצר

לאחר שישנו אפיון של המוצר, ובעצם יודעים לאן רוצים להגיע, אפשר לעסוק בשלב השני – תכנון סקיצה ראשונית של המוצר. ככל שמתקדמים בתכנון הסקיצה הראשונית, כך אפשר להמשיך ולתכנן לפרטי פרטים את החומרים הדרושים, את העיצוב המיוחד, ובכלל את אופן העבודה כולו, עד לקבלת המוצר המוגמר. לבחירת החומרים המתאימים ישנו תפקיד חשוב בתהליך כולו, ובאותה מידה גם ל עיצוב המוצר יש משמעות גדולה – ככל שהמוצר יהיה טוב יותר ונעים יותר למראה ולשימוש, כך גם מידת הצלחתו הצפויה תגדל יותר ויותר, ויתקבל מוצר מצליח על פי המצופה. לאחר שמתקבל מוצר מוגמר, בעצם הסתיים תהליךפיתוח המוצר , והשלב הבא הוא שיווק המוצר והפצתו אל שוק הלקוחות הפוטנציאלים לקבלת התשואה הצפויה.


למידע נוסף אודות תכנון מוצר חדש , היכנס לאתר הראשי: www.gizmomaker.co.il