שיווק למוצר החדש - המחשה ויזואלית וסרטוני תדמית
כאשר אנו מדברים על שיווק למוצר חדש, אנו מתכוונים למעשה לתהליך בשלבים, שבו אנו מנסים לקדם הנעה לפעולת רכישה, על ידי צרכנים ומשתמשים סופיים.
להלן השלבים המרכזיים שצריכים להנחות אותנו, בתהליך שיווק עבור מוצר חדש:
- העלאת רעיון לפיתוח מוצר חדש.
- תהליך סקירה מדוקדק עבור הרעיון החדש.
- הגדרת קהלי יעד רלוונטיים.
- הגדרת מטרות שיווקיות.
- הגדרת מסרים מרכזיים מובילים.
- הגדרתם של ערוצי שיווק מתאימים עבור המוצר החדש.
בין אם מדובר במוצרים חדשים טכנולוגיים המצריכים פיתוח הנדסי, או בין אם מדובר במוצרים שאינם טכנולוגיים (למשל בגדים), אחת הדרכים האפקטיביות לייצר עבורם שיווק המניע לפעולה, היא באמצעות יצירת סרטוני תדמית. סרטון תדמית יכול לסייע רבות בתהליך השיווק מכמה סיבות עיקריות:
- הוא מציג לצרכן באופן ויזואלי את המוצר החדש.
- הוא יכול להמחיש את אופי השימוש במוצר ואת יתרונותיו.
- ניתן לבנות באמצעות סרטון תדמית מיתוג ערכי למוצר (כדוגמת הסלוגן בפרסומות של מזגן טורנדו-"מזגן איכותי לחיים").
בהתייחס למוצרים חדשים המשלבים פיתוח הנדסי בהם, סרטוני תדמית אומנם ממלאים תפקידים דומים בתהליך השיווק, אך יחד עם זה, קהלי היעד שלהם הם לא רק צרכנים ומשתמשים סופיים. במקרים רבים של תהליכי פיתוח מוצרים חדשים, יש צורך בגיוס סכומי כסף נכבדים בכדי להניע אותם. לכן, מומלץ להשתמש בסרטוני תדמית בכדי לייצר פנייה אפקטיבית אל מול משקיעים פוטנציאליים. קהל היעד הנוסף של המשקיעים הפוטנציאליים, יכול להיות קריטי בתהליכי פיתוח של מוצרים חדשים. לכן, חשוב שנדע כיצד להשתמש בסרטוני תדמית כמהלך שיווקי נבון, בבואנו לנסות ולגייס מהם הון נדרש.
מה הוא ערכם של סרטוני תדמית בעיניהם של משקיעים פוטנציאליים?
- המחשה ויזואלית של המוצר, לא הולכים להשקיע ב-"חתול בשק".
- סרטוני תדמית יכולים לספק הצדקה להשקעה, הן מתוך השתכנעות בעקבות הצגת המוצר והן מתוך התחברות לערכים שונים שהמוצר החדש מבקש לייצג.
אפשר כמובן לשלב, כחלק מן המהלך השיווקי מול המשקיעים הפוטנציאליים, גם מצגות מוצר עסקיות ושיווקיות ואפילו דגמי אב-טיפוס (דגמים ראשוניים של המוצר). בסופו של דבר, ככל שהצגת המוצר החדש תהיה יותר מוחשית, כך יגדל הסיכוי שהמשקיע הפוטנציאלי יבחר להשקיע בפיתוחו. מכל מקום, ככל שמדובר בסרטוני תדמית, האפקטיביים במיוחד יהיו אלה אשר יוכלו לספק פרספקטיבה מרשימה ומשכנעת ב- 360 מעלות.