מודל מזל"ט בעל גלילים

פרויקט זה בוצע בשיתוף עם מגמת פיסיקה של בית הספר שפירא, מחלקת אווירונאוטיקה של אוניברסיטת תל אביב, חברת הכטב"ם בלו בירד וחברת גיזמו-מייקר. במסגרת הפרויקט בדקנו מודל תיאורטי של מנגנון מכאני ליצירת "אפקט מגנוס" ע"י השתלת גלילים ומנועים חשמליים בתוך כנף של מיקרו מזל"ט קיים. המזל"ט הנבחר הינו מזל"ט המיקרו-בי של חברת בלו בירד. מטרת המנגנון הינה ליצור באופן ריגעי אפקט של עילוי גבוה יותר במהירות טיסה נמוכה יותר ולמנוע הזדקרות במהירות נמוכה וזוית טיסה גבוהה. המנגנון יכול לשמש להפחת המהירות מעל מטרה מעניינת תוך שמירה על עילוי מספיק, או הפחתת מהירות הטיסה לפני הנחיתה ומניעת נזקים לכלי הטייס. במסגרת הפרויקט פותח דגם בקנה מידה של כלי הטייס עם מנגנון שלם, ובוצעו ניסויים במנהרת רוח אשר עזרו לצוות להגיע למסקנות מעניינות בעזרת דמיות ואקסטרפולציה לכתב"ם בגודל מלא.

9ae8035744abae4d0c4f521d8fa5da9bb33bc2d3.png